zondag 23 oktober 2016

Brocante in Breukelen...


Met m'n Brocante buddy Daniela reed ik een paar weken terug via 
 richting
 Pand Breukelen 
(al een beetje verteld in de vorige post)

 
Bij de Bosrand in Soest moest Daniela een kastje ophalen 
en ik vond natuurlijk ook weer een paar kleine schatten
bij Annebette's Brocante
(maar daarover in een latere post meer) 


Via het gezellige centrum van het dorp Breukelen kwamen we 
aan het einde van de winkelstraat uit
bij Pand Breukelen.
 De winkel heeft aan de voor- en achterkant een in- en uitgang.
Ook daar is alles in stijl aangekleed.


Voor mij was dit de 2e keer dat ik daar was 
want ik kocht er al eens een dot van een halkastje
 bij Gerda en Martin van Op Rozen Zitten
(foto onderaan deze post)


In deze enorme voormalige loods zitten,
 sinds een maand of 10,
 drie brocanteurs:
en 


 Via de Boerderijfair en andere fairs
 kenden we 'Très Belle' en 'Op rozen zitten' al een tijdje
maar zij waren niet in de winkel,
ze stonden allebei op de fair in Gorinchem.
 Frenk van StroeF 81 was echter een  goede vervangende gastheer
 en heette ons, samen met zijn vrouw, 
van harte welkom.


Na een heerlijk bakje koffie met stroopkoek
 en alle verhalen over fairs en Brocante vondsten
 gingen we even lekker rondneuzen en ik met m'n camera bij de hand.
Kijken jullie mee?

 
De loods is opgedeeld in kamers en iedere brocanteur
 heeft zo zijn eigen 'huisje' om in te richten.
Zo is er het stoere en industriële van StroeF 81
Het romantische brocante met groendecoratie van Op Rozen Zitten
en het Franse brocante met veel serviesgoed van Très Belle.

 






Bij de koffietafel (die ik vergeten ben op de foto te zetten)
is deze trap naar boven waar ze met z'n drietjes momenteel 
een appartement aan het inrichten zijn.
Niet om te verhuren ofzo maar waar je als klant inspiratie op kunt doen,
 hoe je compleet kunt inrichten, met Brocante, in je woonruimte.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.
Dus we moeten nog eens terug om te zien hoe dat geworden is ;-)






Zo...dat was weer een heerlijke inspiratie boost, en daardoor
 ook weer enorm veel zin gekregen om thuis aan de slag te gaan.
Dat hebben we eigenlijk altijd als we samen op pad zijn geweest, haha... 

Bedankt lieve allemaal van Pand Breukelen
 dat we zo vrij mochten rondneuzen en fotograferen.
Heel veel succes met jullie prachtzaak maar dat gaat helemaal lukken!


Hierbij laat ik jullie nog even het prachtige halkastje zien wat ik in juli opgehaald heb.
Dit is nog wel met de zomer Brocante erop, inmiddels is alles in herfstsfeer.


Dit speciale oude franse kastje is heel ondiep 
maar wel met twee planken
 dus alle mutsen, omslagdoeken, boodschappentassen enz
kan er heerlijk in verdwijnen.
Ik ben er echt onwijs blij mee, 
was ook meteen verliefd toen ik het zag,
 en deze gaat nooit meer weg :-)
 

Met deze enorme gotische Sint- Johannes de Doper kerk
 op de achtergrond 
neem ik weer afscheid van 
van het prachtige Breukelen aan de Vecht,
en van jullie...

Bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn vorige post.
Ik vind het heerlijk om te lezen :-) 

xx  Fijne week en lieve groet, MJ  xx






3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk dagje was dat neem ik aan ! Ik ken de Bosrand Brocante inmiddels, lekker struinen kun je daar. Je foto's van Pand Breukelen zijn erg mooi, daar doe je zeer zeker genoeg inspiratie op. En je kastje is superleuk, je hebt het mooi gestyled !
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is heel erg verlekkeren, prachtige foto,s van een bijzonder brocanteadres. Ik ga het noteren, een beetje ver maar als we eens in de buurt zijn dan is het zeker leuk om er eens te kijken. Groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Bosrand heb ik zelf ook een keer bezocht, maar dit adres in Breukelen kende ik nog niet. Dat was misschien wel beter ook ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ