woensdag 2 september 2015

La Palma deel drie...



Na deel twee te hebben geschreven over La Palma,
 bleek hoeveel foto's ik eigenlijk nog met jullie wil delen,
 maar dat wordt echt 'strepen'...
Het najaar komt eraan
 en ik heb nog zoveel materiaal liggen om posten te schrijven
 dat ik er wel 3 in één week kan maken
 (wat qua tijd hoogst onmogelijk is) haha...
Dus dit wordt toch de laatste compilatie
 van onze zalige vakantie op het prachtige La Palma.
Ik zeg: veel foto's, weinig tekst ;-)


In het noorden van het eiland ligt het natuurreservaat
 Barranco del Agua
 met als middelpunt de waterval LOS TILOS
Wij hebben een mooie wandeling ernaartoe gemaakt van ongeveer een half uur
 (hoelang je loopt ligt eraan vanaf welk vertrekpunt je gaat).


Wanden vol met de prachtigste varens...




En ja mijn lief heeft eronder gestaan, en nee geen foto's hier haha...
 wel echt stoer want het was natuurlijk steenkoud!


Ook daar, in het hoge noorden, vonden we la Fajane,
 een afgezet zwembekken dat in open verbinding met zee staat.
We konden er prachtig snorkelen.


Hierboven was de zeekant en hieronder het afgebakende gedeelte.


 Heerlijk kalm water en mooie plekken om te zonnen.


 's Avonds héérlijk (echt verukkelijk) gegeten bij FRANCHIPANI.
Dit was alleen het voorgerecht voor twee personen, tapas achtige gerechtjes.
Mocht je ooit op La Palma komen...zéker hierheen gaan!


De oospronkelijk nederlandse eigenaar,
 heeft een amerikaanse en duitse serveerster in de bediening
 en allemaal zo vriendelijk en behulpzaam, echt TOP!!!
Ook het eten was supervers en een heerlijke verscheidenheid.


Als je op een eiland rondrijdt zie je natuurlijk de mooiste vergezichten...
en als je mazzel hebt zie je ook de drie eilanden die 'eronder' liggen:
El Hierro, La Gomera en Tenerife.
Op de foto hieronder zie je heel in de verte, met een randje mist, 
de kleinste van het stel, El Hierro, liggen.



De omgeving en natuur in het zuiden deed ons echt denken aan Lanzarote.
Zwart gesteente zover als je kon kijken...


De zoutpannen van Fuencaliente.
Jaarlijks goed voor zo'n 500.000 kilo zout.
Zonder toevoegingen en daardoor extra sterk.
Dit zout wordt overal op het eiland in de supermarkten verkocht.
Het was een bizar gezicht
 met die blauwe lucht, felle zon, hele harde wind
 en dat witte zout wat meer weghad van sneeuw.



 De oude en de nieuwe vuurtoren...


De golven waren echt sky high hier, levensgevaarlijk!
Mijn lief ging dichterbij kijken maar ik bleef waar ik was,
 moest al genoeg moeite doen om niet om te waaien ;-)
Het was wel een gaaf gezicht met die zwarte omgeving
 en die hoge witte schuimkoppen!


 Onderweg de meest prachtige huizen, vaak in deze kleur geel geverfd,
 met altijd weer veel tropische bloemen en palmen eromheen...een plaatje!



De laatste dag eindigden we in Santa Cruz, 
de hoofdstad waar alles versierd was in verband met de het feest:
DANZA LOS ENANOS. 
(feest van de dansende dwergen)
Het wordt elke vijf jaar gehouden en de kaartverkoop is al een jaar ervoor uitverkocht.


In de haven van Santa Cruz staat ook een standbeeld van een ENANOS
 altijd met de grote steek op het hoofd.



 Voor ons geen feestavond...wij waren tevreden met alle vlaggen en bloemen
 die we overal op iedere pui zagen hangen ;-)


De middag brachten we nog wat door op het prachtige strand van Santa Cruz,
LOS CANCAJOS.
Ook dit strand was afgebakend en onder zeer streng toezicht.


 Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan...
omgeven door bananenplantages
 en eindigend in de zee...brrr...
Het opstijgen was weer spannend...


Dit was het dan weer...zomervakantie 2015 zit erop.
 Sowieso een prachtige zomer, vond ik, met veel mooi weer.
We hebben een zalige vakantie gehad want naast deze week hebben 
mijn lief en ik ook nog een weekje samen in 
Overijssel doorgebracht.
Dat komt vast weer in een volgende post...


Nu ga ik ook eens bij iedereen bijlezen, want ik lig schromelijk achter ;-)

xx  Lieve groet, MJ  xx






6 opmerkingen:

  1. Heb genoten van je mooie foto's van Las Palma...dit eiland ga ik zeker onthouden, want het ziet er allemaal even mooi in uit...en laat ik nou altijd gedacht hebben dat het alleen maar strand was en steen...maar het heeft zo te zien ook prachtige groene natuur...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb weer even heerlijk meegenoten van jullie vakantie op Las Palmas, een mooie plek om een paar weken door te brengen!
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig daar! Leuk dat je ons zo laat meegenieten. Wat valt er nog veel te zien op de wereld hé?
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb lang niets gelezen maar bij jou toch ook de vorige er even bij gepakt.....jij hebt zo te zien een geweldige vakantie gehad! Mooie foto's gemaakt waardoor je zin krijgt om er ook eens naar toe te gaan!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, alsof ik er zelf ook even was en wat is het mooi daar!

    Fijn weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het daar mooi! Ik heb genoten van je foto's en hier zou ik zelf ook wel naartoe willen!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ