woensdag 15 april 2015

TULPEN bij Hanneke's Pluktuin...


Vorig jaar oktober ging ik voor het eerst naar Hanneke's Pluktuin
 om daar een prachtig veldboeket te plukken (klik)
Toen vertelde ze al dat ze dit jaar ook een T U L P E N pluktuin aan wilde leggen.
En ziehier het resultaat.
Afgelopen zaterdag werd het T U L P E N seizoen geopend!
Kijken jullie mee en G E N I E T . . .


Hanneke's Pluktuin (klik) ligt midden in de prachtige polder van Flevoland.



Voor de foto's mochten de leblammetjes loslopen tussen de T U L P E N.
Leblammetjes zijn lammetjes die verstoten worden door de moeder
 en dus te weinig melk krijgen.
Zij zijn nu liefdevol opgenomen in het gezin van Hanneke
 en worden met de fles groot gebracht.
Ontzettend schattig om te zien, toch?



Hanneke met één van de leblammetjes.
Toen Hanneke door het T U L P E N veld liep volgden ze haar op de voet.
Dartel achter de schapenhoedster aan...


De T U L P E N vielen ook erg in de smaak bij de lammetjes ;-)


Wat is dat toch met het voorjaar...  T U L P E N  lammetjes...ik word hier heel blij van!
Ik hou zo ontzettend van dit jaargetijde :-)


Nadat er meer mensen kwamen voor de T U L P E N gingen de lammetjes terug in hun weide.
Lekker rustig daar en de kinderen die mee waren konden daar gaan knuffelen en aaien.




Dochter Lotte was ook enthousiast mee aan het helpen met haar moeder
 en wilde best poseren met haar hond Doortje.


De T U L P E N  zijn er in alle kleuren van de regenboog.
Van zachtgeel tot dieppurper...





De T U L P E N mochten er met bol en al uitgehaald worden.
  Om thuis mooi in een vaas te zetten en na de bloei de bollen weer in de tuin planten.
 Zo heb je het er het volgende jaar weer plezier van.
Hoe leuk is dat?


Fleurige tas erbij en het L E N T E plaatje is compleet ;-)


Prachtige kleuren, soorten, lange steel, of toch wat korter...
 Een veld vol T U L P E N
...en hier moest ik straks uit kiezen! 
Onmogelijk...





Hanneke heeft ook veel liefde en aandacht voor kinderen.
Ze mogen niet alleen de konijnen, kippen en lammetjes aaien en knuffelen,
maar de beesten ook voeren en lekker zelf tulpen plukken.





Een oude zinken zeef doet even mooi dienst als decoratie...



En natuurlijk kon ik het niet laten om zelf ook even een prachtig boeket te P L U K K E N
Ik koos voor een boeket T U L P E N helemaal in de knop...
dus echt een verrassing ;-)


Ik heb even een paar dagen gewacht tot ik ze iets open gingen.
Toen zag ik de soorten en kleuren pas goed ;-)
Een prachtig boeket ijzersterke
 T U L P E N



Dus ben je een keer in Flevoland en in de buurt...
Ga zeker even kijken bij:

Hanneke's Pluktuin
  Ellerweg 18
Biddinghuizen



 G E N I E T van deze zonnige week!

xx  Lieve groet, MJ xx











9 opmerkingen:

  1. Daar word je toch helemaal vrolijk van. Prachtig zo'n veld vol tulpen...samen met de lammetjes ontkom je zo niet aan het lentegevoel en dat vind ik ook hééélemaal niet erg!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar kan een mens toch alleen maar vrolijk van worden .
    Het lammetje dat werd verstoten, op jilly's vriend zijn boerderij , huppelt ook vrolijk door alles door .
    Gewoon schattig om te zien .
    En heb je kunnen kiezen ? Vast wel ,
    Groetjes
    Christel van Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een tulpen genot zeg prachtiggg en zo leuk met al die dieren erbij het is gewoon een dagje genieten daar .... prachtig om te zien hoe iemand zoveel liefde heeft voor dieren en wat is er nou nog mooier voor kinderen dan zelf bloemen plukken en dieren knuffelen .... prachtige post ... wens je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat leuk, dat prachtige veld met tulpen. Wat ik hier zo bijzonder aan vind, is dat alle kleuren door elkaar staan, heerlijk, en dan die lammetjes er bij, twee lente toppers bij elkaar. Als je daar geweest ben, kan ik me voorstellen, dat je een topdag hebt.
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er leuk uit! Jammer dat het voor mij zo ver weg is anders had ik graag een boeketje gaan plukken!

    Fijne week verder MJ!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt voorjaar ten top!
    Wat heerlijk om daar rond te lopen en met een bos mooie tulpen naar huis te gaan.
    Helaas voor mij echt te ver weg!
    Geniet nog mooie dagen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voorjaars gevoel op en top...lijkt me heerlijk om daar tussen de tulpen en lammetjes te lopen :) Hier word ik vrolijk van en krijg gelijk zin om langs Hanneke te gaan..dus buddy, wanneer gaan we?? ;)
    Lieverd, je brengt alles zo mooi tot leven door je
    posts...trots op je xxx Lfs. D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Brocante Buddy en we gaan snel een keer die kant op...als dat nog lukt tussen al het verven en restylen van meubels door, hihi ;-)
      Komt goed!

      Liefs MJ

      Verwijderen
  8. Geweldig!! Wat een schattige lammetjes. Voor-en najaar zijn mijn seizoenen, heerlijk.
    Jammer dat ik niet dichterbij woon want anders ging ik zeker langs, wie wil er nu niet lammetjes aaien en tulpen uitkiezen :))
    Fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ