zondag 12 oktober 2014

Overal herfst...


 Even een snelle herfstpost tussendoor...
Overal is het nu herfst voor mij, in m'n huis en ook op mijn blog.


Grijs en naturel tinten voeren de boventoon en hier en daar wat groen of bruinrood.
Het bordje uit Deventer, het klokje van Hetty (Het Franse Huis) en de bestekbak van Oma's Tijd.
Het komt allemaal weer tevoorschijn.
Ik hou ervan!


Twee oude louvredeuren lagen bij mijn schoonouders op zolder
 en ze vroegen of ik er nog wat mee kon doen...?
En òf ik daar nog wat mee kon doen ;-)


En nu staan ze prachtig in onze vensterbanken te pronken, kransje van mos erop gemaakt.
Simpel met een kantje.


Een bontje met een gewei in een stoere zinken bak, echt herfstig.



In mijn bruinrode hoek de weegschaal van de kringloop.
Wat ben ik daar goed aangekomen zeg, echt top, heel blij mee!


De mand met dennenappels heb ik weer omgeschept...
 pssst...de kurken liggen nu onderin ;-)


Dit is weer het begin van een heerlijke tijd, die donkere dagen voor...
Ja hallo...nog lang niet hoor!!!
Ik hoor het jullie denken...
en toch...
voor je het weet is het zover.
Ik zie het meer als voorpret.
De wind die om het huis waait, de haard weer aan
 en keiharde regen die op de ramen klettert terwijl ik lekker binnen zit...
...en dan kom ik al snel met het mooiste nederlandse woord
 om dit alles het beste te omschrijven: 
GEZELLIG :-)




xx  Fijne HERFST week en lieve groet MJ  xx





22 opmerkingen:

  1. Het ziet er heel gezellig uit! Je weegschaal past goed bij de rest van het hoekje! Ik vind de donkere dagen ook gezellig hoor!;)

    Liefs Daniëlle
    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom op mijn blog Daniëlle, dankjewel voor je complimenten en ik ga snel ook even bij jou kijken ;-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  2. Een prachtige herfstpost met leuke decoraties. Ik hou ook wel van die donkere dagen voor kerst, maar liever toch nog maar even wachten, het is nu nog zulk mooi weer vandaag.
    Fijne nieuwe week.
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie ideeen ik hou ook van de donkere dagen naar kerst toe ,alom gezelligheid in huis vanwege Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie herfstplaatjes hoor, inmiddels ben ik ook een beetje om, al geniet ik nog erg van de temperatuur zoals vandaag. En aan kerst moet ik echt nog even niet denken hoor hihi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent aardig op dreef, MJ.Je hebt leuke herfsthoekjes gemaakt.
    Ik heb ook wel wat, maar ben altijd terughoudend met versiering.
    Maar heb wel een leger kaarsen branden!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hè , al die herfstdecoraties , ik hou vooral van vachten en geweien, en zeker kaarsjes .
    En de weegschaal is echt wel een uitzonderlijk model , zie je niet vaak .
    Nog een leuke en fijne week
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt je blog helemaal aan de herfst aangepast, mooi! En leuk, dat je schoonouders nog wel even twee louvre-deurtjes hadden liggen ( ik zou toch eens even op hun zolder gaan snuffelen, wie weet wat daar nog allemaal ligt, hihi). Super toch. Mooie krans heb je gemaakt, past perfect aan je deurtjes.
    Ik ben ook helemaal om, zin in de herfst! Hier liggen de dennenappels ook weer her en der verspreid in het huis. Die heerlijke gezellige sfeer van de donkere dagen voor..., ja lekker. De voorpret alleen al...genieten! Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, de herfst. Jij geeft er met je blog een mooie draai aan. Het is niet echt mijn jaargetijde, maar in de aanloop naar sint en kerst probeer ik er nog wat van te maken. Prachtige foto's wederom! lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ks het toch een heerlijk jaargetijde de herfst. De tijd om het in huis weer lekker gezellig te maken, en dat is jou zeker gelukt.,groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al die verschillende seizoenen, ook de herfst vind ik fijn. Gistermiddag hebben we nog een hele lange boswandeling gemaakt, prachtig al die warme kleuren en zo lekker om door die gekleurde bladeren te lopen.. jij hebt de sfeer van buiten ook naar binnen gebracht.. heerlijke warme sfeer!

    Fijne week!
    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier in huis heeft de herfst ook zijn intrede gedaan.
    Wat een heerlijke herfstsfeer laat je zien.
    Terwijl ik dit typ schijnt de zon naar binnen maar vanmorgen vroeg op de fiets had ik regen, dus de herfst komt langzaam dichterbij.
    Je blog ziet er prachtig uit zo in zijn herfstjasje.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk herfst...!!...gezellig in huis kaarsje aan en genieten...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke decoraties allemaal, het is weer helemaal gezellig bij je... daar is het nu wel de tijd voor ja, buiten is het niets gedaan op dit moment... Heerlijk al die herfstdingen en -kleuren...
    Ik wens je een fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je het weer mooi bij elkaar gezocht! Prachtige kleurcombinaties.
    Ik had een paar foto's al van je gezien en vind ze heel mooi! En ja....herfst....ik vind het heerlijk maar geniet nu nog wel van de temperatuur moet ik zeggen, we hebben zondag nog heerlijk zonder jas gewandeld! En als die dan komt ...ja dan graag met buien en harde wind en dan binnen met de kaarsjes aan, en niet van die saaie grijze dagen! Ach....het is ook nooit goed hè.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je een mooie herfstsfeer, lekker om alles om te gooien en die warme kleuren en materialen bij elkaar te zoeken...wat een bof die louvredeurtjes, jij decoreert er weer mooi mee.
    Misschien kun je me helpen, via je link in de sidebar kom ik niet bij je Pinterestpagina, ik kan je namelijk niet vinden:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip Eefie, ik zal het checken.
      Je kunt me vinden op mijn volledige naam: Marie-José
      Leuk als ik je daar ook tegenkom ;-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
    2. De link doet het nu wel Eefie...heb er opnieuw de url ingezet...

      Verwijderen
  16. Het ziet er bij jou thuis heel gezellig uit MJ. Je interieur roept bij mij warme herinneringen op aan Engeland!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig he , kan hier ook zo van genieten :))

    Fijne dag, echt weer om de kaarsjes weer te laten branden

    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig zo! Als het dan eenmaal herfst is dan ook het liefst zo sfeervol mogelijk met veel kaarsjes aan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ