vrijdag 15 augustus 2014

Frankrijk: St.Raphael...


Tijdens de twee weken aan de Cote d'Azur zijn we twee keer naar
 S T . R A P H A E L
 geweest.
De eerste keer naar een antiek/brocante markt
 met zijn tweetjes... 



Ik dacht daar es even mijn slag te slaan,
tot ik de prijzen zag...haha...
nee, hier ging ik mijn gedroomde
 F R A N S E  S P U L L E N
  niet vinden.



Deze franse C A R T E  P O S T A L E S zijn de enige tastbare herinneringen
 die ik meegenomen heb
 en dan nog vind ik dat ik er veel teveel voor betaald heb...
Drie stuks voor 10 euro!!!


Ben haast nog blijer met de foto van deze prachtige
 P E T I T  F O U R S
 die we in de etalage van een
 P A T I S S E R I E
zagen liggen.
Het is overigens bij een foto gebleven...
zonde om op te eten ;)


St. Raphael heeft een prachtige boulevard
 en ook dit bomenlaantje was mooi, lekker in de schaduw.


De tweede keer naar deze bruisende, maar niet tè drukke stad
 was met zijn drietjes, vroeg in de avond,
 zodat we lekker konden flaneren langs de haven en boulevard,
 op zoek naar een leuk eettentje.


Ook hier lagen aardige schuitjes tussen...






M I S T E R  T I T A N I C (hihi)


Prachtige Z A L M R O Z E luchten...


En zo liepen we 's avonds rond 22:00 uur weer richting auto,
 een heerlijke wandeling na een gezellige en lekkere maaltijd.
 Nog gewoon in ons t-shirt en korte broek,
 genietend van dit prachtige uitzicht...zucht...


Volgende keer laat ik jullie wat zien van de prachtige franse flora en fauna...


xx  Lieve groet, MJ  xx






19 opmerkingen:

  1. Als thuisblijver geniet ik helemaal van je foto's Marie-Jose! Prachtig hoe mooi Frankrijk toch is.
    Je hoort het wel veel vaker dat brocante kopen in Frankrijk niet leuk meer is, omdat de prijzen ontzettend hoog liggen.
    Zie uit naar je volgende deel!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vakantiefoto's van het prachtige St. Raphael. Het fijne van zulke weken is dat je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat buiten kunt leven, dat mis ik in Nederland nog wel eens. Al is de echte hitte soms ook wel pittig ;-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, we zijn o.a op delfde plek geweest in Frankrijk....en ook ik heb ondervonden dat ik de " Franse brocante " goedkoper hier in Nederland kan kopen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marian, ook dan is Frankrijk ineens niet meer zo groot, als ik hoor van de bloggers wie er allemaal in de buurt is geweest....
      Maar wat leuk dat je ook even op mijn blog komt kijken :-)
      En uit Breda...ik ben (ook) brabantse...uit Nieuwkuijk bij Drunen...gezellig, haha
      Ik ben meteen bij jouw blogs gaan kijken maar klopt het dat ik niet kan reageren?
      Ik heb mezelf wel toegevoegd bij je... tot de volgende keer ;-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
    2. Leuk dat je mijn blog volgt...ga je ook volgen, want je houdt van dezelfde dingen als ik zie ik...en het klopt dat je bij mij niet kunt reageren, heb het even uitgezet......even rust...

      Verwijderen
  4. Wij zijn dit jaar niet op reis geweest ...:-( maar je foto's doen me denken
    aan onze laatste reis naar de Provence...wat een héérlijk vakantieland is
    Frankrijk toch hé.... jullie hebben vast genoten !
    héél fijn weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zwijmel zwijmel.. hier zou ik ook wel heerlijk wat dagen kunnen vertoeven. Prachtig! Die lekkernijen van de patisserie zijn inderdaad een lust voor het oog, zag ze op veelvuldig op onze vakantie in Frankrijk (die inmiddels al weer ver achter ons ligt, grr..)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elk jaar word ik er weer als een magneet naar toe getrokken................
    En de antiek en brocantemarktjes....nee dat is daar echt iets heel anders..meer antiek allemaal en duur ook.
    Een klein stukje omhoog in de Provence lukt dat wel daar zijn mooie markten met dat wat wij dan zoeken.
    Ik ben wel bij een................hou je vast.................een KRINGLOOP aan de Cote d Azur geweest ;-) jaaa die hebben ze daar ook ;-))))
    Daar heb ik nog wel wat leuke spullen gevonden maar de €0,50 en €1,00 dingen.....nee dat is daar niet te vinden, haha
    Volgend jaar maar weer proberen !!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben wel beniewd naar wat je gevonden hebt :) en ja ik heb ook nog gezocht naar een VIDE GRENIER zoals de fransen het ook wel noemen, rommelmarkt/zolderverkoop...maar dan was het net op een dag dat wij wat anders in de planning hadden of het was weer ver weg...ach, als ik zie hoeveel koffermarktverkopen en kringloopwinkels hier zijn, ik sleep de koopjes hier wel weg ;-) blijft leuk om te zoeken en dan een 'schat' te vinden, haha...
      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  7. Hoi Marie-José,
    Zo te zien en te lezen hebben jullie een verrukkelijke vakantie gehad. Heerlijk ontspannen en zo hoort het ook... Prachtige foto's heb je gemaakt en wat fijn dat je ze met ons wilt delen...
    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marie-José prachtige foto's heb je ons laten zien...wat is het daar toch mooi en ik dacht dat de brocante markten in Frankrijk voor ons liefhebbers het walhalla was....maar zo'n dure prijzen...dat is jammer.....jullie hebben in ieder geval genoten van de vakantie....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen wij wat noordelijker in Frankrijk waren ( de Drome bv) hadden we wel veel vide-greniers. Dat zijn leuke plekken om nog wat goedkoops te vinden. Maar ja.....de Cote d'Azur???
    Alles is daar denk ik duur!
    Maar aan de plaatjes te zien heb je het in ieder geval leuk gehad (ook al schreef je dat het je wat was tegengevallen). Ik zie alleen maar prachtige foto's en mooie blauwe luchten en die hadden wij niet altijd!

    Fijn weekend.
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vakantie was fantastisch hoor Trijnie, we hebben echt enorm genoten alledrie, prachtige omgeving, heel mooi weer twee weken lang en lekker gerelaxed vooral :-) alleen heb ik dus te hoge verwachtingen gehad van de markten daar...wij zijn inderdaad ook al eens in de Drome geweest en daar was dat véél meer...ook in Bretagne...maar ook dat is al weer 10 jaar geleden, haha...
      Ik maak het wel goed hier in nederland, markten genoeg ;-)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  10. Dat was even heerlijk genieten van je prachtige vakantie foto's in St. Raphael. Ik denk dat je voor goedkope antiek vondsten beslist niet aan de Côte d'Azur moet zijn, maar het is altijd leuk om te kijken.
    Fijn weekend verder,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een mooie foto's heb je daar gemaakt , vooral die met die roze gloed zijn mijn favoriet.
    Ik vraag me af hoeveel die kastjes dan moesten kosten als je 10euro hebt betaald voor jouw postkaarten . Maar toch leuk om te doen hè
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige beelden......Ben verliefd op La France.....zeker voor onze webshop......Ha volgend jaar moeten wij ook maar eens die kant op.
    Echt prachtige beelden.

    FIjne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je zou bijna niet meer terug willen, zeker niet met al die regen die hier nu gewoon met bakken naar beneden komt. Gelukkig heb je de foto's nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke zomerse foto's! Zo te zien hebben jullie mooie weer gehad. Wat een mooie plaats is St Raphael. Jammer dat de rommelmarktprijzen zo tegenvielen!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ