vrijdag 22 augustus 2014

Frankrijk: St.Paul-de-Vence...


Op één van onze vakantie dagen reden we via Grasse,
 waar we de auto niet uit konden van de regen (!!!)
richting Saint Paul-de-Vence, pareltje van het zuiden.


Bekend om zijn prachtige ligging...
tegen de bergen aangeplakt...
In de straatjes vaak grote wolken
 B O U G A I N V I L L E A


...en alle grootmeesters waren hier ;-)

schuilen voor de regen

Het pittoreske dorp met de smalle straatjes en keitjes
 staat bekend om zijn vele galerijtjes en kunstmusea.


Prachtig beschilderd porselein met een stevige prijskaart ;-)


De kunstschilder Marc Chagall woonde er,
 maar ook vele andere bekenden zoals
 Yves Montand, Simone Signoret en  Bill Wyman,
 voormalig bassist van de Rolling Stones.


Ook toen wij er waren was het er druk,
 al zou je dat niet zeggen hier.
Het was regenachtig in de Alpen,
 dus moesten we af en toe schuilen,
 zoals in het donkere steegje hierboven.


Je zou bijna naar binnen gluren en aankloppen ;-)


De trompetjasmijn bloeide hier begin juli al in overvloed.


Zomaar wat doorkijkjes...


Alle straatjes mooi schoon en 'aangekleed'


Deze U R N had ik wel mee willen nemen naar huis ;-)


En deze uithangborden ook, haha...
alleen al om de franse taal...
 S I   M E R V E I L L E U X


In deze kerk was het heel stil en sereen,
 dus kon ik echt niet gaan flitsen met een camera...


 Geen scherpe foto's dus...
...maar ik wilde ze jullie toch niet onthouden...


Oude beelden, houtsnijwerk,
een uitgesleten stenen vloer, muurschilderingen...
S I   M A G N I F I Q U E M E N T
 

Zó mooi...met ook veel glas in lood...
echt blij dat we even naar binnen gegaan waren.


Deze oude waterbronnen
 zag je er op verschillende plaatsen...
T R È S  B E L L E


De oude walmuur was al een kunstwerk op zich...



Je zal toch zo'n oude stenen trap in je huis hebben...zucht...


Van deze waterbron kon je drinken...
Is het geen prachtig plaatje zo,
 met de bos bloemen in een vaas erbij? 
E A U   P O T A B L E


...en ook nog in de kleuren van de franse vlag...


Door de regenbuien
 heb ik lang niet zoveel foto's kunnen maken als ik wilde...
maar ik kom hier vast nog eens terug...
vond het zó mooi...

(overigens was er bij de camping, aan zee,
 geen druppel regen gevallen die dag)


Dit was mijn laatste verslagje van de vakantie in Frankrijk.
Tot nu toe zijn jullie méér
 dan enthousiast geweest over mijn foto's.
Heel erg bedankt daarvoor...

xx   Lieve groet, MJ   xx



ps. Mijn volgende (vakantie) post gaat over
 het bezoek aan een moestuin van een lieve kennis...






14 opmerkingen:

  1. Hallo Marie-Jose,
    Ik heb volop genoten van je prachtige foto's en rondleiding.
    Jullie zaten in een prachtig gebied.
    Wens je een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks het slechte weer ,heb je hele mooie foto's van een heel leuk stadje .
    Ik hou ook van die steegjes met die bloemenpracht en die doorkijkjes.
    Ga ik onthouden als ik eens in de buurt ben ;)))
    Fijn weekend
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer genoten van je mooie foto's van Zuid Frankrijk, heerlijk, die zon.... Na al die regenbuien hier, mag het wel weer even wat warmer worden.
    Fijne zondag!
    groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de foto's kun je niet zien dat het weer minder was. Leuk die kleine straatjes en doorkijkjes, kan ik ook nooit zomaar langs lopen. Ik heb genoten van je prachtige foto's.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees dat ik niet de enige ben die bij het zien van allerlei moois op reis kan wegdromen
    hoe het zou zijn om het in mijn huis te hebben ...zoals die prachtige trap...:-)
    Wat heb ik genoten van je post, wat is het mooi daar .... dit jaar zijn we niet op reis geweest
    maar onze laatste reis ging naar de Provence en dit doet me er echt aan terug denken...
    héél fijne zondag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb weer genoten van je post! Het ziet er echt Frans uit hè: die straatjes en die uithangborden.....geweldig!
    Ook die bougainville: elke keer dat we ergens in Zuid-Europa zijn (maakt niet uit of het Spanje, Frankrijk of Griekenland is) blijf ik me verbazen over de groeikracht.
    Hier zitten we moeilijk te doen met zo'n klein plantje en daar: het lijken wel bomen.
    Prachtig foto's heb je gemaakt en ook al regende het: ik krijg er toch een warm gevoel van!

    Fijne zondag. (hier plenst het en het zou nog wel de mooiste dag van deze week zijn!! Ben benieuwd wat dan de slechtste dag brengt!)

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, ik word helemaal blij van je Frankrijk-foto's! Zie bij jou dat het hele spul gewoon mee gaat als je een dorpje in duikt en daar kan ik mijn pubers niet echt meer blij mee maken in hun vakantie. Maar als ik er dan eentje mee neem naar Rome ... dan opeens wel. Snap jij het nog? Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha...nou die puber van 15 vond het zo best een keer leuk, maar niet te vaak, en niet elke dag naar het strand en als we een dag op de camping waren geweest wilde hij ook wel weer eens ergens heen...pfffff...dus ja...ik snap het ;-)

      Verwijderen
  8. Leuk leuk leuk...!!....echt genieten weer vandaag.....fijne zondag liefs Ria ...x..!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Marie José, het is meer dan de moeite waard om met je mee te kijken, je hebt het weer heel mooi vastgelegd en de sfeer kun je hier voelen hoor.
    Wat zul je genoten hebben, vakantie in zo'n mooie omgeving is alleen maar heel plezierig en als je er zo op terug kijkt dan is het gewoon super geweest.
    Heerlijk als je kids nog zo meegenieten, wij zijn dit jaar voor het eerst kinderloos op vakantie geweest:)en dat heeft ook zo zijn charme.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het mooi daar, ik snap dat je nog eens terug wilt met hopelijk wat beter weer, jammer is dat altijd voor je foto´s he? Toch laat je mooie foto´s zien hoor en het valt me inderdaad op dat het er allemaal heel schoon en verzorgd uitziet daar.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige omgeving en bezienswaardigheden laat je ons zien. En die stenen trap.. ik ben het helemaal met je eens, wat een plaatje!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi!! ook ik ben aan een wekelijks verslag over onze vakantie in Frankrijk bezig, maar deze schattige ST Paul en nog wat, hebben wij niet bezocht...en daarom geniet ik nu bij jou..
    Wat jammer dat jullie regen hadden, ik dacht dat het daar nooit regende :)...mooi en verzorgt daar, ik heb plekjes gezien die mij tegen vielen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, another part of France! What a lovely trip!!! Great pictures of a wonderful corner of this world! Thank you for sharing!
    Have a happy happy weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ