zondag 8 juni 2014

Popcorn kussen...



Na het succes van mijn vorige gehaakte  K U S S E N (klik)
 kreeg ik de smaak te pakken.
Het vorige kussen was 40x40,
 maar deze nog een slagje groter, 50x50 centimeter.




Bij het vorige kussen vond ik het maken van de  P O P C O R N
  Granny Square zo leuk
 dus probeerde ik nu een dubbele te doen...




...dat lukte wonderwel :)
Jullie moeten weten dat ik niet van een getekend patroon kan lezen
 en alles wat ik nu  H A A K  via YouTube bij leer...




Vond het wel een lief  B L O E M E T J E  zo...




...25 stuks in totaal...




Ik wilde het verder zo neutraal mogelijk houden
 dus heb ik in het  W I T  een kussenhoes met rits gemaakt .




Heerlijk buiten aan de tuintafel, onder het zonnescherm
zitten  H A K E N  en spelden en binnen de naaimachine, 
 dus alle ruimte door mij ingepikt, hihi...




Ik ben altijd wel een pietje precies
 dus na elke  G R A N N Y  S Q U A R E werden al draadjes
 meteen weggewerkt en ook toen ik alles aan elkaar ging haken.
Het afwerken is gewoon niet zo'n leuk klusje
 en als je alles dan nog aan het einde moet doen...
nee... meteen netjes ;)




Nadat ik alle  G R A N N Y ' S  aan elkaar gehaakt had
 heb ik de buitenkant met groen in een half stokje afgewerkt.
Daarna nog met een heel stokje rond in het wit...
Maar ja... toen nog een mooi randje???




Via YouTube (mijn reddende engel qua haken) 
kwam ik deze bolletjes tegen. (klik)
Ik vond het wel  mooi passen bij het geheel ,
 wel  L I E F zoals het hele kussen al was...
Met wat steekjes heb ik het gehaakte deel vastgezet
 op de katoenen hoes van het kussen.




Ik ben gelukkig met het resultaat :)
De rose  P I O E N E N  kreeg ik van mijn werkgeefster,
 dat doet ze elk jaar, leuk hè,
en zijn ze niet prachtig open gegaan...
Mooi om even te vereeuwigen met het rose van de popcorn ;)




Het tafeltje doet weer goede zaken als deco tafel want
 vanochtend waren er flinke buien
 dus geen ' G R A N D E  F I N A L E ' in de tuin ;)




Vanmiddag brak de zon weer door en hebben we nog héérlijk buiten kunnen zitten en eten.
Het  P O P C O R N  kussen klaar, dus weer tijd voor...
Ja voor wat ?
Ik voelde mezelf een beetje rusteloos,
 een beetje als een schrijfster (denk ik) die haar boek klaar heeft...
eigenlijk jammer dat het af is, haha ;)




 Nog een fijne tweede Pinksterdag morgen.
Hopelijk nog een lekker dagje zon :)

xx  Lieve groet, MJ  xx










16 opmerkingen:

  1. Het resultaat mag er zijn...wat is dit leuk en mooi geworden zeg. De kleurencombinatie past ook heel goed bij de tijd van het jaar. Mijn complimenten heb je! En wat let je om een nieuw project te beginnen!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowwwwie wat mooi zeg ...!...je mag trots zijn op jezelf liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! En die kleuren passen zo mooi bij elkaar. Dat smaakt vast naar meer.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marie-José,
    Wat heb je weer een prachtig kussen gemaakt. Heel erg mooi die steekjes, ik heb het filmpje op youtube even goed bekeken, handig hè dat er mensen zijn die zo'n uitleg neerzetten...
    Je kleurkeuze vind ik prachtig en je gehele styling vind ik weer super... ik heb er weer van genoten hoor... Mooie pioenen, ik ben er gek op in deze tijd...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kussens heb je gemaakt ....
    ik zou er het geduld niet voor hebben maar wat
    leuk dat jij dit maakt ...prachtig gewoon !!
    fijne avond nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt hoor en het is altijd fijner om te kunnen zien hoe het moet, dan het van een beschrijving lezen. Lang leve You Tube!! Ik heb dat ook altijd, dat ik het jammer vind als een klus weer geklaard is!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat is dit kussen mooi ge(h)maakt! Prachtige kleuren-mix. Ik wist niet dat dit 'Popcorn' heet, weer wat geleerd. Handig om dit m.b.v. You-tube te maken, ik gebruik dat ook steeds vaker voor een handige uitleg, ook voor computer of gsm-probleempjes.
    Dit kussen smaakt naar meer, toch? Eigenlijk best wel verslavend, hihi. Maar hij is ook zó mooi....
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve MJ, Wat een prachtig kussen heb je gemaakt. Mooie kleurtjes en zo stijlvol. Het past gewoon bij jou. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kussen is prachtig geworden. Ik ben pas beginnen met haken maar zou dit ook heel graag doen. De uitleg van de popcornsteek heb ik gevonden maar hoe krijg ik die mooie groene blaadjes eronder? Ik hoop dat je me dat wilt vertellen. Alvast dank.
    Met vriendelijke groet van wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilma,
      Dank voor je leuke reactie ;-)
      Het groene blaadje is óók een popcorn.
      Dus gewoon nog een keer hetzelfde doen.
      Alleen hen ik er dan ipv één losse twee lossen tussen gedaan.
      Heel veel succes :-)
      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  10. Wat een superlief patroontje!! Als je zoiets moois gemaakt hebt, heb je daarna altijd een beetje een dubbel gevoel hè.. je werkt er tegen om het af te krijgen, maar ook wel weer jammer dat de klus geklaard is.. op naar het volgende haha;))

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk maar erg goed gelukt hoor! Dat randje rondom maakt het net even af!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er prachtig uit Marie José! Alvast een fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HI i love your blog , you have a new follower from Chile
    Angelica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Angelica and wishing you a warm welcome. Hope you enjoy, sweet regards, MJ ;-)

      Verwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ