zondag 23 februari 2014

Gardening...

Wat een heerlijke zonnige dag was het vandaag, en de Z O N riep me dan ook naar buiten...

What a lovely sunny day it was today, and the S U N called me to come outside...




Er lagen nog kalebassen die nog geen spoor van bederf hadden...
tja...teveel najaarsgevoel...toch maar weg ;)

I still had gourds which had no spot of decay...
but...to much autumn feeling...discarded anyway ;)




De A N E M O N E N zijn al ver opgekomen in mijn mand...

 ...en de H E L L E B O R U S bloeit prachtig.

The A N E M O N E S have already come far up in my basket...
...and the H E L L E B O R U S is beautifully blooming.




Lekker met de B E Z E M in de hand en de zon op je gezicht...ik hou ervan.

With a B R O O M in your hand and the sun on your face...I love it.




De M U E H L E N B E C K I A is de hele winter buiten blijven staan omdat het zo zacht bleef.
Hij schiet nu aan alle kanten uit en is prachtig vol.

The M U E H L E N B E C K I A stayed outside all winter long because it was so soft outside.
He has many new shoots and is quite filled.




Een paar verdwaalde mini N A R C I S S E N zijn ook al bijna in bloei.
Ik zou ze nu niet meer planten...ben niet zo van de gele bloemen...
maar vind het zo met een enkel plukje toch wel heel zonnig staan.

A few lost D A F F O D I L S are almost blooming too.
I wouldn't buy them nowadays...not so fond of yellow flowers...
but with a couple picking daffodils it looks bright.




Schitterend vind ik deze aparte soort H Y A C I N T...witter dan wit...met een zweempje blauw...

I find this separate species of H Y A C I N T gorgeous...whiter than white...with a touch of blue...




Het was een héérlijke middag in de tuin, genoten van de H O R T E N S I A met zijn knoppen,
 de K R O K U S S E N, en ook van de C L E M A T I S die al blad heeft.




It was a really a lovely afternoon in the garden, I enjoyed the H Y D R A N G E A with its fresh buds,
the C R O C U S S E S, and also the C L E M A T I S who has leaves already.




Hopelijk houden we dit zonnetje de komende dagen nog...mijn voortuin wacht op mij ;)

Hopefully we keep this sun for the next days...my front yard is waiting for me ;)




Ik wens jullie allemaal ook een heerlijke zonnige week toe.

I wish you all a great sunny week.


xx  Lieve groeten, MJ  xx






19 opmerkingen:

  1. Vanmiddag wilde ik ook persé de tuin even in, al was ik kort ervoor in mijn rug geschoten. Wat was het heerlijk buiten zeg! De helleborus staat hier ook in bloei, verder is er nog weinig kleur. Maar over een maand ziet er het allemaal weer veel groener uit. Ik had ook nog pompoenen staan, de meesten stonden er nog prima bij maar een pompoen had ik duidelijk te lang laten staan ;-). Inmiddels heb ik alle pompoenen opgeruimd, ik wil tenslotte graag lente in de tuin.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies Ingrid...dat had ik dus ook met die pompoenen...hoort toch ècht bij de herfst...
      Maar vervelend, in je rug geschoten...toch blijven bewegen hè...beterschap ;)
      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  2. Hoi Marie-José,
    Wat bloeit er al lekker veel in jouw tuin. Ja, het is nog niet eens eind februari en moet je kijken, we zijn al in de tuin bezig alsof het begin april is... Heerlijk! En ach, die paar gele narcissen, een paar weken zo vroeg in het voorjaar... Daarna zie je ze het hele jaar niet meer... Ik vind ze wel zo vrolijk staan.
    Ik wens je een heerlijke avond en alvast een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marie José,

    Leuk om foto's van je tuin te zien! Ik heb vandaag hetzelfde gedaan als jij. Wat was het heerlijk weer he?! Bij jou zijn de planten net allemaal iets verder dan bij. Ik kan niet wachten tot de narcissen en hyacinten in bloei staan :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het was heerlijk tuin-weer vandaag! Ik heb ook lekker aangerommeld in de tuin. En wat is er al veel uitgelopen! Ik hoop dat de vorst hier geen spelbreker meer is. Zou toch zonde zijn.
    Ik wist trouwens niet dat Meulenbeckja ook naar buiten kon. Hij staat er bij jou beter bij dan bij mij. Een beetje ieletjes, terwijl hij bij jou zo lekker vol oogt. Mooi!
    Haha, ik heb hetzelfde met narcissen. ik zou ze ook niet meer neerzetten, maar het is wat Mirjam ook schrijft, het is maar voor even. En binnen in een pot vind ik weer wat anders (ook maar voor even).
    Fijne zondagavond!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peetje, als ik jou was zou ik de muehlenbeckia meteen naar buiten doen, dan komt ie helemaal bij. Ik heb de mijne wel in een plasic pot in de mand gezet en geen schaal eronder zodat het water wegkan...werkt super, heb er de hele winter niets aan gedaan.
      Succes ;) lieve groet, MJ

      Verwijderen
  5. Ik wilde ook zo graag in het tuintje rommelen, maar die staat helemaal vol met bouwspullen. Daarom maar even extra genoten van jouw tuinfoto's ... heerlijk dat lentegevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om te genieten van de zon en ondertussen nuttig bezig te zijn in de tuin!

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was ook een heerlijke dag. Ik heb lekker gewandeld.
    Lekker dat je al in je tuin bezig kon zijn.
    Ik heb een balkon, maar ook daar bloeit de helleborus en is de roos al ver uitgelopen. En de campanula is de hele winter blijven bloeien.
    Morgen wordt nog een prachtige dag, dus de voortuin in!
    Geniet!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne foto's! Heerlijk zo'n tuin met frisse voorjaarsbloemen!
    Fijne avond! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om nu al in de tuin bezig te kunnen zijn en met een zonnetje als vandaag geeft dat meteen een lentegevoel! Morgen nog zo'n mooie dag, dan ga ik ook lekker de tuin in!

    Fijne week,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke vrolijke tuinfoto's, vandaag meer in de kas bezig geweest dan in de tuin maar morgen wordt het weer mooi weer. Wat een geluk dat we al zo vroeg buiten bezig kunnen zijn.
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wowww mooi hoor.....tja het voorjaar komt er echt aan heerlijk !!...liefs fijne week van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zo'n tuinpost, ik moet ook nodig aan de slag in de tuin, die ziet er nu echt niet uit!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het voorjaar komt er nu toch bijna echt aan...maar ik moet binnen nog zoveel doen...dat ik even nog niet aan de tuin moet denken.
    Mooie voorjaarspost heb je gemaakt....
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk weer is het inderdaad. Heerlijk naar buiten. We zijn lekker naar het bos geweest gisteren, genieten zeg! Jij ook een fijne week, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij zoekt echt de juiste momenten uit om te genieten in je tuin, heelrijk was het en vandaag nog zo'n dag, genieten toch.
    De herfstspullen moeten echt de tuin uit, vreemd maar waar, ik had hier een dennenappelkrans, maar ook die moest het veld ruimen:)
    Geniet lekker van de nieuwe week.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zelfs de éénjarigen bloeien! De hanggeranium gaat vlg. mij gewoon weer verder....rare temperaturen hè. Mooie foto's heb je er van gemaakt.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige lente foto's.......hier loopt ook alles al uit.....
    Geniet ervan....lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ