zaterdag 21 december 2013

Rocky Road en Kerstwensen...

D A N K B A A R ben ik de juf van mijn jongste zoon van 15 die het op het speciaal voortgezet onderwijs zo ontzettend naar zijn zin heeft.
En daarom wilde ik samen met hem,voor het kerstontbijt op school,
 Rocky Road maken, het recept wat ik bij Madelief gezien had.
Mijn lieve zoon heeft ADD (het rustige broertje van ADHD) en die 'Rocky Road' is op hem ook wel van toepassing ;) en toen ik hem vertelde wat ik van plan was, vond ie het meteen geweldig :)
Hij vond overigens óók (en vooral) dat iedereen dit minstens eens in zijn leven geproefd MOEST hebben...




I'm G R A T E F U L  to the teacher of my youngest son of 15, who's at special education, and is having such a great time at school.
That's why I wanted to make, for the Christmas breakfast at school,
 Rocky Road together with him, which recipe I saw at Madelief.
My dear son has ADD (the quiet brother of ADHD) and that 'Rocky Road' is also applicable to him ;)
So when I told him my plans, he immediatly thought it was great :)
He thought also (and especially) that everybody SHOULD have tasted this once in his life...


Door het licht lijkt het geel maar het was mooi wit en kleurig door de jelly beans...


De 'Rocky Road' werd goedgekeurd, de pubers hebben gesmuld :)

The 'Rocky Road' was approved, the adolescents have feasted :)



En hoe toepasselijk de Rocky Road bij Madelief was, zo paste het hier ook...

And how applicable de Rocky Road was for Madelief, it also fit well here...




D A N K B A A R ben ik ook, voor het afgelopen jaar, wat mijn blog mij allemaal gebracht heeft...
 en dat ik van het bloggen zoveel energie en inspiratie krijg.

I'm also G R A T E F U L, for the last year, all the things my blog brought me...
and the inspiration and energy I get from blogging.


zaterdag voor kerst...geen sneeuw maar regen...en oh zo behaaglijk binnen met de kaarsjes aan ;)


Ook ben ik D A N K B A A R dat ik samen met mijn gezin een goed leven heb, we zijn gezond, hebben een mooi huis en geen honger...

Toch denk ik dan ook altijd aan diegenen die het minder goed hebben of eenzaam zijn.
En aan medeblogsters die hun naasten hebben verloren, of een ouder...
Hoe zal kerst voor hun zijn?

I'm also G R A T E F U L for the good life I have with my famliy, we're healthy, we have a lovely home and we're not hungry...

Still I think about the ones who haven't got that much or who are lonely.
And about my co-blogsters who lost their spouse or a parent...
What will Christmas be like for them?




Ik denk aan jullie allemaal, brand een kaarsje... en 'count my blessings'...

I think about you all, burn a candle...and 'count my blessings'...

Lieve stille en aanwezige volgers, 
ik wens jullie allemaal een fantastische K E R S T,
 vol liefde en saamhorigheid,
en een geweldig, gezond en schitterend 2014 !!!

Dear silent and present followers,
I wish you all a grand C H R I S T M A S,
full of love and solidarity,
and a great, healthy and shining 2014 !!!



xx  With sweet regards  en  Lieve groet, MJ  xx

Even pauze...tot in het nieuwe jaar...having a break...till next year...


11 opmerkingen:

  1. Als je kind gelukkig is, voel je jezelf ook een stuk beter. Wat fijn dat hij nu zo goed meedraait op school, ik hoop dat ook 2014 wat dat betreft weer lekker zal verlopen. Onze jongste dochter heeft ook ADD, een heerlijke meid die het geluk heeft een goed stel hersens te hebben (maar waardoor het dan soms ook moeilijk te begrijpen is waardoor ze dingen doet zoals zij ze doet ;-)).

    Geniet de komende weken lekker van je gezin. Ik wens jou hele fijne feestdagen en alle goeds toe voor het nieuwe jaar! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn zoon heeft ADHD, en volgt ook speciaal onderwijs, het gaat nu gelukkig goed met hem.
    Die koekjes zijn wel heel toepasselijk..die ga ik onthouden.
    Ik wens je fijne Kerstdagen en een gezind 2014.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marie-José,
    Wat geweldig dat je Rocky Road hebt gemaakt. Ik wil het graag ook eens proberen, had het ook gezien bij Madelief, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen...
    Je doorkijkje naar buiten, in de regen, ziet er toch zeker wel heel sfeervol uit, maar wel lekker dat je binnen zit en niet buiten hè?
    Je woorden zijn prachtig en raken me heel erg... We boffen maar dat we het zo goed hebben, gezond zijn, en mensen om ons heen hebben die van ons houden... Anderen hebben het minder goed getroffen..
    Lief ook dat je aan hen denkt, die een geliefde hebben verloren... ben er stil van...
    Ik wens je een heerlijke kerstvakantie en 'zie' je graag weer in het nieuwe jaar...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rocky Road, die ga ik onthouden met 1 ADD-er en 1 PDD-nosser die al 2 jaar met haar gezondheid aan het tobben is, want saai is het in ieder geval nooit :)

    Hele gezellige feestdagen en tot in 2014, dan ga ik je blog verder 'ontdekken'. Groetjes, Colin (Bij Guusje Thuis)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word stil van je woorden, zo mooi...
    Mijn jongste heeft ADHD. Het gaat gelukkig goed met hem en is een heerlijk joch. Maar toch ondervind ook hij nog steeds "hobbels' op zijn weg (vooral door onbegrip van de omgeving) die je toch zoveel mogelijk wil gladstrijken en niet altijd lukt dat...
    Ik wens jou en je gezin een hele fijne warme kerst toe en een zeer liefdevol 2014! En natuurlijk een zeer mooi blogjaar!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk recept om te maken en waarschijnlijk smaakt het ook heerlijk.
    Ik weet ook wat ADD inhoudt, mijn oudste heeft ADD gecombineerd met klassiek autisme en de middelste heeft ook klassiek autisme. Het zijn schatten hoor, ik ben ontzettend trots op ze en we leren veel van elkaar.
    Bij de jongens op school ook geen diner, maar een kerstlunch, dat is veel rustiger dan de hectiek in de avond, wat bij de meeste scholen gebruikelijker is, vooral de oudste had daar altijd heel veel last van, dit jaar heeft ie eindelijk kunnen genieten van een heerlijk relaxte kerstlunch.

    Hele fijne kerstdagen en heel veel liefde, geluk en gezondheid in 2014.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve post Marie José, zo mooi om dit samen met je zoon te doen en dan ook dat het gewaardeerd wordt door de pubers..een mooi moment om te delen.
    Je verwoordt het zo mooi, alle inspiratie, de humor, het delen, blogland is een plekje waar je het allemaal vindt...
    Dank voor je mooie posten (Elburg hi, hi) je lieve reacties, je ideetjes....ik wens je mooie dagen en alle goeds voor 2014.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Rocky Road, ik had het ook bij Madelief gelezen, en jij hebt het recept samen met je zoon gemaakt. Ben blij dat hij het op deze school zo naar zijn zin heeft. Ik heb dit jaar je blog gevonden en heb er van genoten, hoop dat we onze alledaagse dingen nog lang kunnen delen. Ik wens je met je gezin fijn Kerstdagen en een Gezond en Goed 2014.
    Liefs, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een traktatie met een dubbele betekenis, fijn dat ze er van genoten hebben! Ik wens jou gezellige feestdagen toe, samen met de mensen die je lief zijn en voor 2014 veel geluk, gezondheid en blogplezier.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie gedachte zit er achter deze traktatie!
    Ik wens je fijne feestdagen toe samen met allen die je lief zijn, geniet van de dagen.
    En natuurlijk voor het nieuwe jaar: veel geluk, liefde en gezondheid!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Marie-José,
    Ik wilde je even hele fijne kerstdagen toe wensen.
    Geniet van het samen zijn en de gezelligheid.
    Lieve knuffels
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ