maandag 18 november 2013

Kringloop urn...


Ja Monica van het Moonhuis ;)
Ook mij heb je besmet met je muurvuller en tegellijm, haha...
Deze spuuglelijke vaas kocht ik voor € 4,- bij de kringloop en bedacht dat dit HET experiment moest gaan worden.


Zo jaren '70


Yes Monica from het Moonhuis ;)
You've also infected me with your wall filler and tile cement, haha...
I bought this really ugly vase at the thriftshop and thought that this one should be THE experiment.





De muurvuller was geen probleem, dat gesmeer vond ik wel leuk.
Ik wilde de vaas alleen niet te glad en netjes hebben.

The wall filler wasn't a problem, I liked the smear.
I didn't want the vase to be too neat and smooth.




Ik had nog grijze PTMD kalkverf (swanky black),
 en daaroverheen kieperde ik meteen weer wat muurvuller, voor de vergrijzing.

I still had grey PTMD chalk paint (swanky black),
 I threw a bit wall filler over it, to get the greyish look.




Dit dienblad kocht ik voor € 3 euro bij de plaatselijke 'tobuyorsell', en verfde het met de marmer kleur van de kringloopkast ;)




Bought this tray for € 3 euro at the local 'tobuyorsell', and painted it in the marble colour of my thriftshop dresser ;)




Met wat bruine antiekwas heb ik nog wat donkere plekken geaccentueerd...

With some brown antique wax I made some dark spots...




De foto's zijn niet al te duidelijk helaas (tijd voor een spiegelreflex?)
 Het is zo'n donker hoekje in mijn kamer.
Maar... wat vinden jullie?
Ben ik een geslaagd met mijn experiment?


                  Ik wens jullie een heerlijk avondje thuis ;)              Wishing you a lovely evening at home ;)                                                


The photos are onfortunatly not that clear (time to buy an SLR?)
It's such a dark spot in my room.
But... what do you think?
Have I succeeded my experiment?


xx  Lovely greetings, MJ  xx


 ~ Bedankt Monica van het Moonhuis voor je inspiratie ~







11 opmerkingen:

  1. Ha MJ je experiment is geslaagd hoor.Heerlijk om een oude vaas zo te bewerken
    en dan een leuk resultaat te krijgen.
    Je dienblad is hele mooi zo in diezelfde kleur, als je eenmaal aan de klus bent, dan stop je niet zomaar.
    Geniet van de nieuwe week.

    Een lieve groet jouw kant op,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien dat bij iedereen het resultaat weer anders is. Ik wil het ook nog gaan proberen, al lijkt het mij best lastig om het mooi te krijgen. Jij hebt er in ieder geval weer een fraai hoekje bij.

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, jij bent ook al lekker aan het klussen geweest. Nou, je bent wat mij betreft geslaagd!
    Ga zo door (je zal best nog wel een of ander vaasje vinden)!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral dat blad vind ik mooi geworden en dan die oude boeken er op met dat kant erom heen en de vaas, weer een hele mooie combinatie.
    Liefs, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er super uit marie jose!
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoekje geworden! Vooral je dienblad is erg leuk zo in die kleur. Mooi dat de kleur van je kast zo weer ergens terugkomt.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marie-José, zeker ben je geslaagd….. prachtig die vaas en het dienblad …super… werkt héél aanstekelijk hé
    die tegellijm en muurvuller tips… maar ja is leuk om doen en heb je weer eens wat nieuws voor een prikje…vind ik ook super leuk !!! Ben een oude 5 armige kandelaar aan het restylen…je weet wel zo ééntje om gewone fijne kaarsen in te zetten…maar mijn man heeft ervoor gezorgd dat er stompkaarsen op kunnen…
    heb nog wel eventjes werk vooraleer ie op mijn volgende post geraakt !!
    fijne week nog
    lieve groetjes
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, echt heel sfeervol. Mooi gedaan, ik kende het niet, maar ben ook niet zo thuis in de wereld van home decoratie. Laat mij maar haken, hihi! AFijne week, ik zie je vast nog. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedere keer als ik een post met dit experiment voorbij zie komen, denk ik jaaa dit wil ik ook doen, het is er nog niet van gekomen.. jou is het in ieder geval gelukt er weer een sfeervol geheel van te maken, erg leuk!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Marie-José, nou goed gelukt toch? Het is een superleuk vaasje geworden, mooi met die rozenbottels erin.
    Zo leuk dat mijn tips met de tegellijm en muurvuller zoveel gebruikt worden in blogland.
    Bedankt dat je mijn blog hebt genoemd hoor ;-)
    Een fijne avond nog!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. MOOI HOOR!

    PRACHTIGE GEDAAN.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ