donderdag 1 augustus 2013

Urk...



Voormalig eiland Urk is één van de favoriete dorpjes van mijn lief en mij om 's zomers heen te gaan.
Dit keer op de fiets en dat was een hele uitdaging, want...wind tegen.
Langs de hele dijk liepen schapen, soms ook op het fietspad, een erg leuk gezicht.
Mooi Urk aan het IJsselmeer, al veel ontberingen doorstaan...visserij is de belangrijkste handel, en er zijn al heel wat Urkers verzwolgen door de zee...
Het monument aan de dijk is heel veelzeggend en ik krijg echt kippenvel als ik ervoor sta.
Er wordt veel gezegd en geschreven over de streng christelijke bevolking en hun leven op Urk.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het er altijd heerlijk vind, en de mensen altijd reuze vriendelijk en behulpzaam zijn <3
Wij hebben weer een héérlijke zonnige dag gehad en genoten :)





Urk...


Former island Urk is one of the favorite villages from my love and me to go to in the summer.

This time we went by bike and that was quite a challenge, because...we had wind against.
Beside the dike walked sheep, and sometimes also at the bikepath,  a very nice vieuw.
Beautiful Urk at the IJsselmeer, went through many hardships...fishing is the main trade, and a lot of Urker people were swallowed by the sea...
The monument at the dike sais it all and I get goosebumps every time I stand before it.
There has been written and said al lot about the strict christian population and their life on Urk.
I can only say...I love it there, it's beautiful and the people are always friendly and helpfull.
We've had another lovely sunny day and enjoyed :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ