woensdag 28 augustus 2013

Schotland 3...


3 augustus 2009

Nadat we gisteravond nog héérlijk hebben gegeten in een italiaans restaurant in Inverness, La bella Italia (waar ze buiten in de rij stonden te wachten!!!) was het vandaag weer tijd om door te reizen. We hebben telkens zo'n 150 to 200 km gereden tussen elke B&B.
Om niet tè vroeg aan te komen in Inverinate gaan we via Fort George, een 18-eeuws artillerie fort. Voor mijn lief erg interessant omdat hij artillerist is.



After a great dinner last night at an italian restaurant in Inverness, La bella Italia (where people stood waiting outside in line!!!) it was time for us to our next stay.
Each time we travelled about 150 to 200 km between every B&B.
We didn't want to come in Inverynate too early, so we first went to Fort George, a 18th century artillery fort.
For my love very interesting because he is an artillerist.




The boys also thought it was great, lots of guns, and hiding places, and again, :) a sunny day!




Er was ook een kapelletje en daarbuiten lag deze gedenksteen, en wat schetst onze verbazing...
De steen was een gift van Waalwijk (Brabant), in 1995 aangeboden door Burgemeester Robert van Schaik voor de militaire steun van de Highland division die ze in de 2e wereldoorlog (1944) ontvangen hebben.
Laat mijn lief nu uit Waalwijk komen...bizar om te lezen...nooit geweten...


There also was a little chapel, and outside lay a memorial stone, and to our surprise...
The stone was a gift from Waalwijk (Brabant), offered in 1995 by Mayor Robert van Schaik for the militairy support the Highland division, gave them in the second WW.
Guess what...my love comes from Waalwijk...really bizarre to read...never knew that...




De route naar onze nieuwe B&B was opnieuw overweldigend, bergen, water, schapen en enorme grootsheid van de natuur. Via Culloden, door de highlands, Achnasheen... écht PRACHTIG!


The road to our new B&B was overwhelming again, mountains, water, sheep and the grandeur of nature.
Through Culloden, the highlands, Achnasheen...really BEAUTIFUL!




Bij aankomst aan het eind van de middag was Mrs.Fraser nog niet thuis. Maar even doorgereden naar 
'het eind van de wereld', Glenelg...
En weer dezelfde weg terug, want dat heb je met smalle kronkelweggetjes en zo'n berg...


On our arrival at the end of the afternoon Mrs.Fraser wasn't home yet. So we went for a little ride to 
'the end of the world', Glenelg...
Went the same road back, because that happens whit narrow roads and mountains...





's Avonds na ons diner in de plaatselijke pub (altijd goed eten) heb ik dit, vind ik, mooiste plaatje van onze reis door Schotland geschoten.
EILEAN DONAN CASTLE.
 Berucht vanwege de film 'Highlander', en ontelbare keren gefotografeerd (check maar op pinterest).
Het kasteel is van oorsprong 13e eeuws en ligt in Loch Duich.
Het is de ruwheid van het gesteente, die wolkenluchten en het dat tikkie oud, wat het tot een onvergetelijke schoonheid maakt.
Deze foto heeft het ook gehaald als voorkant voor mijn fotoboek van onze rondreis...




At night, after dinner at the local pub (always good food) I made this, what I think, most beautiful picture of  our tour through Scotland.
EILEAN DONAN CASTLE.
Famous because of the movie 'Highlander' and fotographed countless times (check on pinterest).
The castle is from the 13th century and lies in Loch Duich.
It's the roughness of the rock, the cloudy skys and the old touch, what makes this an onforgetable beauty.
That's why this photo is in front of my album I made of our tour...




De volgende dag ging de reis naar Isle of Sky, en dit is het eerste wat je tegenkomt als je het eiland oprijdt, prachtig hè die pastelhuisjes en bootjes.

The next day we went to Isle of Sky, and this is the first sight of it when you drive up to the island, isn't it lovely, those pastelhomes and boats.




Diepe kloven en overal water...




Deep gorges and water everywhere...




Volgende keer laat ik je meer zien en dan zie je ook het echte strandleven in Schotland...

Next time I'll show you more and you can see the real beachlife in Scotland...

Ik hoop dat je het weer leuk vond...Hope you enjoyed it again...

xx Love MJ xx






7 opmerkingen:

  1. Of ik het leuk vond? Ik vind het prachtig!! Wat een schitterende omgeving! Jammer eigenlijk dat we niet veel vaker de tijd en het geld hebben om mooie reizen te maken, er is nog zoveel moois te zien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)) Ja inderdaad Ingrid, ik zou wel elk jaar zo'n rondreis willen maken, maar helaas...maar het is juist misschien ook wel dáárdoor dat ik er nog steeds van kan nagenieten. Wie weet gaat het wel vervelen als je het elk jaar doet...(kan ik me niet voorstellen maar zeg ook maar wat ;)

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  2. Dit haalt me toch echt over de streep, ik kan al genieten van het ruige van Wales en Cornwall, maar hier kriebelt iets hoor, de volgende keer Schotland.
    Wat een mooie natuur, cultuur en prachtige geschiedenis.
    Jullie hebben hier vast heel erg genoten, ik zou met een smile van oor tot oor de hele dag hebben genoten.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Eefie :) en in Cornwall ben ik nog nooit geweest, en ook zuid Engeland schijnt toch wel mooi te zijn...zowiezo wil ik zeker nog die kant op.
      En Zweden trekt me ook erg aan...zucht...
      Maar ik moet je ook echt zeggen, deze reis hebben we al in 2009 gemaakt, maar ik kan er nog steeds van genieten. Ik heb een fotoboek gemaakt van 130 pagina's en die komt nog regelmatig tevoorschijn, en wordt ook door de jongens nog graag bekeken.
      Het was écht héél bijzonder! Zeker een aanrader.
      Er komen nog genoeg mooie foto's om je lekker te maken, haha...

      Lieve groet, MJ

      Verwijderen
  3. Nou en of ik het weer leuk vond! Schitterende landschaps- en natuurfoto's. Schotland staat bij ons ook nog op het lijstje, we zouden er al geweest zijn als de hond normaal mee zou mogen met DFDS, maar honden moeten op het autodek in de auto blijven en een hele nacht vinden wij te lang voor hem. Dus wachten we totdat we tijd hebben om langer te gaan en van Dover naar boven rijden of totdat we geen Snarf meer hebben. Ik kijk weer uit naar je volgende deel van Schotland.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW nice and informative blog high tea waalwijk. This blog is very helpful for me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW leuke en informatieve blog high tea waalwijk . Deze blog is zeer nuttig voor mij

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je berichtje.
Liefs, MJ